La Biblioteca és una eina al servei dels alumnes tant en la seva vessant acadèmica com en la lúdica.

BIBLIOTECA PUNT EDU

• Tenir una biblioteca-mediatèca com a centre de recursos al servei de la comunitat escolar: sala de lectura i de consulta, servei de préstec per alumnat i professorat.
  • Aconseguir que la biblioteca sigui eina de suport eficaç al desenvolupament lector i comprensiu de l'alumne.
  • Fomentar en els infants l'hàbit i el gust de llegir, d'aprendre i d'utilitzar les biblioteques al llarg-de la seva vida.
  • Possibilitar les habilitats necessàries en l'alumne per a fer-ne una persona capaç de saber avaluar i utilitzar la informació en qualsevol suport i format.
  • Ajudar a desvetllar i introduir els nois i noies en el món fantàstic de la literatura.
  • Ensenyar a tenir cura dels llibres, respectar-los i valorar-los.
  • Fer de la biblioteca escolar un dels espais d'aprenentatge habitual i fomentar mètodes actius d'ensenyament i aprenentatge a les diferents àrees curriculars en els diferents nivells educatius.
  • Afavorir el compliment de tots els objectius generals de l'educació i, no tan sols, l'acadèmic, especialment els relatius a la transversalitat, la correcció de les desigualtats d'origen de l'alumnat, l'accés a la cultura i el foment a la lectura.
  • Organitzar activitats entorn a la biblioteca per a tota la comunitat educativa.
  • Establir lligams de cooperació amb els diferents centres de la zona educativa, així com amb la biblioteca municipal i el CRP, participant en la xarxa de biblioteques escolars.

PROJECTE ePERGAM

L’ ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament d’Ensenyament. És una aplicació en línia i es caracteritza per:

• Aprofitar els avantatges de la xarxa per fer la catalogació.
  • Permetre la consulta en línia dels catàlegs de les biblioteques escolars.
  • Disposar de funcionalitats per incentivar l’ús de la biblioteca per part de la comunitat escolar.
  • Facilitar el manteniment tècnic de les dades bibliogràfiques i d’usuaris.