ESPAIS ARTÍSTICS A L’ESCOLA TANIT

Uns espais d’intercanvi i creació a partir de diferents llenguatges artístics.

A la nostra escola, els espais d’art ofereixen propostes pedagògiques vivencials que contribueixen al desenvolupament competencial dels infants, tot tenint en compte la part emocional com a mode d’expressió, la creativitat i l’expressió a través de la comunicació artística.

Els objectius concrets de cada proposta varien segons l’edat madurativa de l’infant i dels aprenentatges que es pretenen promoure. Així, a 1r, 2n i 3er, els espais artístics estan pensats per tal que els infants experimentin junts a partir de materials que desvetllin la seva curiositat i els condueixin a gaudir plenament del seu instint natural de descoberta.

Les propostes pedagògiques s’organitzen en els següents espais:

• Construcció: experimentació motriu amb diferents tipus de materials, que permet l’acció lliure, on l’infant pugui experimentar, observar i manipular. S’afavoreix el pensament, la creativitat i la imaginació  amb la realització de diverses obres.
  • Audiovisual: utilitzant eines digitals, com ara les tauletes, fem fotografies inspirades en el fotògraf Alexey Bednij. Treballem les ombres de persones o objectes geomètrics i editem les imatges en blanc i negre.
  • Música: A través de diferents propostes variades, experimentem les possibilitats sonores. Treballem les diferents qualitats del so a través d’instruments, jocs, ritmes… L’objectiu és fomentar la creativitat, el gust per la música i l’autonomia.
  • Autor/a:  Aproximació conceptual, emocional i plàstica a diferents autores i autors contemporanis que ens permeten experimentar diferents tècniques d’educació visual i plàstica.
  • Robòtica: ens iniciem en el pensament computacional i la programació. Experimentem primer amb el propi cos i després amb el robot els diferents moviments i recorreguts que es poden donar en diverses situacions, seguint l’ordre dels símbols per després representar-ho de forma gràfica.

A 4t, 5è i 6è, els espais artístics ofereixen l’exploració dels diversos llenguatges, arts i disciplines. Les propostes pedagògiques s’organitzen en els següents espais:

Espai audiovisual: Orientat a experimentar i crear amb les possibilitats del so. la imatge i el cos. A més tindran l’ocasió de planificar i produir un petit curt.

Atelier: Amb propostes per dissenyar i confeccionar petites produccions cosides, que afavoreixen el desenvolupament de múltiples competències: matemàtica, emprenedoria, sostenibilitat…

Enginyeria i Disseny: Enfocat a la creació de petits invents o màquines o partir de la generació d’idees, la planificació i producció.

Autor contemporani: Destinat a descobrir, observar, percebre i interpretar diferents obres per fer una creació personal.