DESCOBRIM LA LLENGUA DE SIGNES

Avui a la classe de Mitjans D hem descobert la llengua de signes catalana, coneguda per la sigla LSC. Un dia a classe va sorgir la pregunta de com es comuniquen les persones sordes i resulta que la Irene, l’estudiant en pràctiques de TIS que ens acompanya des de fa un temps, sap comunicar-se en aquest llenguatge.

Els nens i nenes de la classe ja tenien alguna idea perquè a la televisió havien vist persones interpretant la llengua de signes. La Irene ens ha seleccionat vídeos i ens ha explicat què és la llengua de signes. Ens ha explicat és el llenguatge que fan servir les persones sordes, que hi ha un sistema de signes internacional i després, que cada idioma, té la seva pròpia llengua de signes. Nosaltres hem après algunes expressions en LSC, la llengua de signes catalana.

Fer signes és fer gestos, fer senyals, i cadascun té un significat. Aquesta manera de parlar s’anomena llenguatge no verbal, perquè no es fa amb la boca, es fa amb expressions i sobretot amb les mans. També hem descobert l’abecedari dactilològic i hem après a comunicar el nostre nom amb els dits.

La classe de mitjans D creiem que és important conèixer aquest llenguatge per poder-nos comunicar amb persones sordes. Volem poder comunicar-nos amb tothom!

Hem après a dir el nostre nom en la llengua de signes