Juguem a fotografiar les ombres amb la llum natural del sol

Inaugurem l’exposició fotogràfica «Ombres» realitzada pels infants de tercer.

Aquesta mostra reuneix 28 fotografies en blanc i negre, on les ombres interactuen de manera lúdica, creant així esplèndids dissenys en l’espai escolar.

L’exposició està inspirada en el fotògraf i artista rus Alexey Bednij. Mitjançant el seu enfoc de les ombres, crea imatges que obliguen a mirar dues vegades. Fa fotografies a vista d’ocell i de prop, manipulant les ombres d’objectes, animals i persones en blanc i negre.

Hem fet una descoberta del món lluminós de l’entorn, dels materials i del nostre cos, jugant amb l’estètica, la meravella i la bellesa a les fotografies.

Amb el sentit de la vista, hem sigut capaços de detectar la llum i les seves ombres. De tots els elements lluminosos, sens dubte, el més interessant és el Sol. Una llum que ens permet veure i jugar amb tot tipus de situacions. Investigant les propietats de la llum i del color, hem fet hipòtesis i comprovat els resultats a les fotografies.

Hem après a observar el nostre entorn a partir del joc amb la llum solar, tot experimentant, provant i comprovant les diferents situacions que es creen amb les ombres si mirem des de diferents perspectives, si canviem de posició l’objecte o la posició del nostre cos a l’hora de fer la fotografia. A vegades, ens fèiem ombra i no podíem fer la foto que volíem, llavors havíem de canviar de posició!

Posteriorment, un cop teníem les fotografies, les hem editat amb la tablet, modificant la seva mida, el color i el contrast.

Una exposició, que en larealització, ens ha meravellat per les ombres i generat curiositat i sorpresa!!