L’escola Tanit observa l’ecosistema de la platja amb l’ICM-CSIC

Us volem compartir la notícia que ha sortit a l’últim butlletí Magnet.

«L’alumnat de l’escola Tanit (Santa Coloma de Gramenet), en aliança amb l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), visita la platja de Badalona per realitzar tallers d’habitat i biodiversitat i descobrir si hi ha vida a la sorra.

La platja com ecosistema marí

Les científiques de l’ICM vàrem ensenyar quins organismes habiten a la platja a l’alumnat de l’escola Tanit, que van agafar mostres d’algues de les roques i van observar quina fauna habita en aquestes plantes marines. Per prendre la mostra, les científiques els van indicar com es poden analitzar, a través de lupes o microscopis, els organismes que hi habiten, com cucs, petxines o musclos. També van aprendre que factors com la proximitat de la platja a grans ciutats com Badalona i Barcelona condicionen l’heterogeneïtat de la biodiversitat.

La vida a la sorra

La sorra de la platja també va ser objecte d’anàlisi, a través de mostres recollides amb un tub de vidre, a través del que han observat la vida que hi habita. A través de mostra de sorra i un sedàs, l’alumnat de l’escola Tanit va descobrir les diferents mides de pedres i sorra que formen la platja de Badalona. Durant el garbellat, l’alumnat va descobrir restes de plàstic, troballa que els va fer prendre consciència de la importància de tenir cura de l’ecosistema marí.

Podeu veure el reportatge que els va fer el Catakrac (Betevé) a partir del minut 11:57:

Naveguem junts per aprendre plegats

L’Escola Tanit prioritza els projectes científics, perquè faciliten poder treballar a l’aula des del punt de vista competencial i comporten que l’alumnat reconegui per a què li serveix allò que està aprenent.

Tenir l’Institut de Ciències del Mar com a company els permet incorporar el coneixement d’aquesta institució en els projectes científics de tota l’escola, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge. Aquesta institució, a més, té una gran experiència en divulgació educativa, amb programes interessants com “ICM divulga”, “El mar a fons” i “Els petits oceanògrafs”, i ha participat en altres projectes Magnet.

L’alumnat aprèn a investigar i investiga per comprendre, una premissa que l’escola ha constatat que estimula la motivació, l’interès i la creativitat, alhora que potencia el desenvolupament de tot tipus de competències: pensar, fer, comunicar i sentir. El professorat, per la seva banda, participa en diverses formacions i crea espais de reflexió i treball amb la institució aliada per aplicar els coneixements a l’aula».