PREPAREM LES EXPOSICIONS ORALS. ELABOREM UNA RÚBRICA

Les darreres setmanes, els nens i nenes de 3r han estat ampliant els seus coneixements sobre el cicle natural de l’aigua. Durant el procés d’aprenentatge realitzat han fet moltes activitats diferents. Aquests últims dies, vam decidir preparar una exposició oral per compartir i explicar als companys les maquetes del cicle de l’aigua que havien realitzat en equips cooperatius.
Entre totes i tots vam decidir realitzar gravacions de les exposicions orals per poder compartir-ho amb més gent i poder veure’ns realitzant la presentació. Per poder realitzar-les vam veure la necessitat d’establir uns criteris per acordar què entenem per una bona exposició oral sobre el cicle de l’aigua. Vam decidir elaborar una rúbrica.
Per planificar i organitzar les exposicions orals vam començar per elaborar de forma conjunta una rúbrica amb dues intencions. Per una banda, ens serviria per realitzar les co-avaluacions de les exposicions orals. De l’altra banda, la rúbrica ens ajudaria a establir i compartir els criteris d’avaluació (ítems) i els indicadors. Per exemple: Velocitat: No parlar ràpid com una llebre ni lent com una tortuga. Els infants van comprendre millor què i com se’ls avaluaria. A la rúbrica que vam elaborar també vam consensuar els diferents nivells (expert, aprenent i novell) per poder situar els infants segons el punt on es troben en el seu procés d’aprenentatge.
La rúbrica és una eina d’avaluació que ens agrada molt. Ajuda a situar als alumnes i els facilita la comprensió sobre què i com ho han de fer per millorar.
Per la propera exposició oral la reprendre’m, la revisarem, actualitzarem i la tornarem a fer servir!

Rúbrica Exposició ORAL_PROJECTE