«Quan els nombres canten»

Els alumnes de 6è hem realitzat l’activitat “Quan els números canten”, un interessantíssim taller en el que es posa de relleu l’estreta relació de la Música amb les Matemàtiques.  En el taller ens han explicat que Pitàgores, filòsof i matemàtic grec (582 aC – 496 aC), va experimentar amb cordes de diferents longituds i proporcionals entre sí (1:2, 2:3 i 3:4) i va construir una escala a partir d’aquestes proporcions.

Hem fet improvisacions al piano, només amb les tecles negres (escala pentatònica) i sorprenentment ens ha agradat molt com sonaven. També ens ha sorprès que amb aquesta escala es poden composar músiques tant diferents com la Oriental o el Jazz. A més, hem practicat diferents ritmes i hem comprovat que està molt relacionat amb els múltiples, concretament, amb el MCM.

També hem mesurat la nostra alçada, des del cap fins als peus i des del melic fins els peus. Ens ha sorprès molt que al dividir les dues medicions el resultat fos sempre el mateix: 1,6. I és que aquesta és la proporció aurea, tan present a la natura com a les composicions musicals. Però el que realment ha estat molt divertit i ens ha agradat moltíssim és crear la nostra composició musical. Les voleu escoltar?