Qui viu aquí?

Els més menuts de l’escola  hem anat a visitar la Granja de Can MontCau a la Roca del Vallès, per conèixer millor tots els animals que allí viuen: cabres, cabrits, ovelles, vaques, vedells, porcs, ànecs, oques, cavalls i  molts més animals.

Tots nosaltres ja coneixíem aquests animals als llibres, pel.lícules, fotos i demés. Però, no ens enganyem, vosaltres sabíeu com de gran pot arribar a ser una vaca? O com de suau és la llana de l’ovella? I què les cabres neixen sense banyes i van creixent  poc a poc? I a més, tota aquella informació que ja coneixíem,  la vam compartir amb els nostres companys i companyes: les vaques tenen peülles, les oques i els ànecs no són del tot iguals, amb la llet podem fer molts de menjars de color blanc (nata, mantega, formatge…). I tot això envoltats d’uns camps i natura espectacular.

Els animals, com a éssers vius, es mereixen unes atencions i actituds responsables. Cal tenir cura del nostre entorn i proporcionar una qualitat de vida i tracte. Avui hem après molt, però sobretot a tenir cura de l’entorn que ens envolta.