Repensem les reunions d’inici de Curs

Ningú no es qüestiona que les reunions d’inici de curs són una bona ocasió per establir vincles família – escola. Però, sovint les expectatives d’uns i d’altres no es veuen prou satisfetes potser per què les reunions tradicionalment resulten feixugues, avorrides, repetitives i focalitzades més en aspectes organitzatius que pedagògics.

Enguany, a l’escola hem repensat l’enfocament d’aquestes reunions. En primer lloc, ens vam reunir i vam acordar què volíem aconseguir d’aquestes trobades. Sorgiren dos objectius definits clarament:

• Que les famílies coneguin la manera en que estem implementant el currículum a l’aula.
  • Aconseguir enfortir els vincles de col·laboració família – escola.

En conseqüència, cada Cicle va reorientar la reunió d’inici de curs cap a la consecució d’un o altre objectiu o d’ambdós.

EI i CI – Grups Interactius Va proposar a les famílies situacions d’aprenentatge amb orientació matemàtica per tal de descobrir que la matemàtica ens envolta en la nostra vida i que el seu aprenentatge va més enllà de l’estricta exercitació mecànica.

CM – Capses d’aprenentatge Després de presentar algunes de les capses d’aprenentatge, les famílies van adoptar el rol dels seus fills per tal de vivenciar els mecanismes que empren en l’adquisició de nous aprenentatges.

CS – Participació. Es va posar en valor l’experiència de les famílies en alguns àmbits i que la seva col·laboració (puntual o continuada) pot esdevenir una realitat en molts moments del curs: acompanyants de lectura, sortides, xerrades sobre la seva professió o testimoni d’una època, etc.

L’impacte de tot plegat encara està per veure, però us assegurem que el grau de satisfacció per ambdues parts va ser molt alt.