SOM ARQUITECTES!

Aquest trimestre, la Comunitat de Grans hem treballat les propietats i les característiques  de les figures tant en el pla (polígons) com en l’espai (poliedres i cossos rodons).

Organitzats en equips cooperatius, hem planificat, dissenyat i elaborat una ciutat geomètrica.

Com a qualsevol ciutat, havíem de pensar quins serveis essencials havia d’aplegar (ajuntament, bombers, escoles, hospitals…) i també quines peculiaritats geogràfiques havien de contemplar. La nostra ciutat era costanera? Estava a Egipte..?

Cadascú havia de personalitzar com a mínim un edifici i, entre tots, decidir en quina zona de la ciutat s’ubicaria.

També havíem de decidir a quina escala ho representaríem i quina forma tindria. Vam treballar a partir de desplegaments: prismes, piràmides, cons, cilindres, tetraedres…etc.

Al final, entre tots vam construir una gran ciutat a partir de l’aportació de cada un dels equips cooperatius. Les vàrem analitzar, veure les diferències i les analogies entre elles, la manera en que estaven construïdes, la disposició dels edificis, els serveis que aplegaven…

Aleshores, vam realitzar una coavaluació a  partir d’una base d’orientació.

Amb tot plegat hem treballat d’una manera molt divertida les mates i també la plàstica. No descartem fer-ne una bona descripció, treballant d’aquesta manera la llengua.

Esperem que gaudiu tant com nosaltres en veure-les!