Una mirada polar

Aquest mes de març hem inaugurat a l’escola l’exposició fotogràfica Una mirada polar, cedida pel ICM-CSIC.

Aquesta exposició, composta per 36 plafons, s’estructura en tres parts:

1. La naturalesa dels pols dedicada a conèixer les seves característiques.
  2. Els pols i el canvi climàtic orientada a descobrir la gran importància que tenen les zones polars.
  3. Investigant els pols, dedicada a difondre com s’estan duent a terme les investigacions en aquestes contrades.

En un curs en el que tota l’escola ha orientat els seus projectes científics entorn als Objectius de desenvolupament sostenible, en concret l’ODS 13- Acció pel clima, l’exposició esdevé un potent recurs per a que els nostres infants descobreixen el paper decisiu que tenen les regions polars.

Així, des de P3 a 6è, la lectura dels plafons, les converses que evoquen les seves imatges conjuntament amb l’argumentació i els debats, esdevenen un punt de partida per a desvetllar la curiositat infantil i la capacitat crítica.

En un moment de canvi global, en el que el clima del planeta està variant per l’acció dels gasos d’efecte hivernacle, l’exposició ens mostra com la preservació d’aquestes zones depèn, en definitiva, de com ens relacionem amb el planeta.