COLÒNIES AL BOSC DE CAN MASSAGUER

Coneixem la flora i la fauna d’aquest racó del Montseny

Els infants de 1r a 5è, vam visitar la casa de colònies de Can Massaguer, la qual ens va sorprendre només arribar pel seu entorn proper: l’aire fresc, els seus boscos, el so dels ocells, les pedres de quars… Molts elements de la natura que aviat descobriríem en profunditat!

Els més petits, amb la gimcana ambiental, vam treballar en grup de forma autònoma per a resoldre diferents reptes i proves i així aconseguir arribar a la meta!

En canvi els grans, vam gaudir amb la cursa d’orientació. Ens vam dividir en grups per superar una cursa pels entorns de la zona,  aprenent a orientar-nos a la natura i a prendre decisions en grup.

Vam acabar la tarda del primer dia fent una bateria de jocs cooperatius, i ho vam passar d’allò més bé!

L’inici de la nit va començar amb jocs! Va ser genial poder amargar-nos i jugar pel bosc i l’entorn de la casa amb la lot… i com no, la nit, va acabar amb uns bons balls,  esprement tota l’energia a la discoteca, (sala de festes).

Al dia següent els més menuts vam tenir l’oportunitat de descobrir el bosc i els seus secrets. Gràcies a contes, jocs i dinàmiques d’educació ambiental, tot realitzant una petita excursió, vam descobrir els valors naturals de l’entorn. D’altra banda, els veterans vam superar diverses proves olímpiques i vam aprendre les tècniques bàsiques del tir amb arc tot mirant de fer diana!

Han estat uns dies magnífics! Va ser posar un peu a la casa de colònies, i tant infants de diferents edats com mestres,  ja sentíem que formàvem part d’un grup. Un grup que irradiava benestar i alegria. Han sigut molts els fruits de conviure junts. Hem pogut reforçar els vincles afectius i crear-ne de nous. Hem pogut compartir moments del dia a dia com: parar i desparar taula, dormir a la mateixa habitació i xiuxiuejar dins el sac, fer-nos la maleta, fer-nos companyia en moments d’enyorança, llevar-nos i dir-nos bon dia…

Ara sí, podem afirmar que tornem més relaxats de les colònies, motivats i amb moltes ganes de treballar a l’escola a partir d’aquesta cohesió grupal, la qual ens beneficiarà molt en les metodologies multinivell de l’escola.